Computent

Wij maken GetBeDigital, een game voor het meten van cognitieve vaardigheden.

Product


Overleef op een tropisch eiland

Veel films en verhalen gaan over mensen die schipbreuk hebben geleden en vastzitten op een eiland, met niks dan hun verstand en wat er op dat eiland aanwezig is moeten ze zien te overleven. In GetBeDigital kunt u uw overlevingsvaardigheden testen in een dergelijk avontuur. Lukt het om op het eiland te overleven en uiteindelijk gered te worden?

Maak spelenderwijs een test

GetBeDigital is meer dan alleen een spel, het is een psychologische test. In plaats van allerlei opgaves op papier te maken kunt u nu gewoon een spel spelen en aan het eind wordt er een beoordeling samengesteld aan de hand van hoe u het spel gespeeld heeft.

Duidelijk testverslag

Na het spel gespeeld te hebben zal er een duidelijke beoordeling worden gegeven van de competenties analytisch vermogen, sensitiviteit en besluitvaardigheid. Doordat deze beoordeling visueel overzichtelijk wordt weergegeven en van een duidelijke beschrijving is voorzien geeft dit een goed overzicht van de competenties van de speler.

Objectieve beoordeling

Een groot voordeel van GetBeDigital is dat de beoordeling door de computer gedaan wordt. De beoordeling die resulteert uit het spelen van het spel is dus een objectieve beoordeling die, in tegenstelling tot veel bestaande tests, niet beïnvloed wordt door persoonlijke meningen, voorkeuren of andere subjectieve factoren.

Open wereld

GetBeDigital biedt een wereld waarin de speler vrij is in zijn of haar acties. Dit biedt als voordeel ten opzichte van klasieke multiple choice tests dat de speler al zijn of haar competenties tegelijk aan zal moeten spreken om de problemen die zich in het spel voordoen op te lossen.

Gebruiksscenario

Test opzetten

Eerst zal de test opgezet worden. De gebruiker vult gegevens over zichzelf in en start het spel. De gebruiker zal nu eerst een tutorial doorlopen. Hier wordt op een interactieve manier geleerd hoe het spel werkt. Tijdens de tutorial worden nog geen metingen verricht.

Het spel begint

Na de tutorial is de gebruiker klaar om werkelijk het spel te spelen. De gebruiker komt terecht op een onbewoond eiland en moet daar problemen oplossen om te overleven. Terwijl de gebruiker deze problemen oplost worden metingen verricht.

De test is klaar

De gebruiker speelt het spel uit en daarmee is de test afgelopen. De computer berekent op basis van de keuzes van gebruiker de testresultaten. Deze resultaten kunnen dan als PDF bestand geëxporteerd worden.

Tools voor psychologisch onderzoek

Na afloop van een test kan ook een log worden geëxporteerd met daarin de gegevens die het programma gemeten heeft. Deze gegevens kunnen gebruikt worden om te achterhalen waarom het programma tot een bepaald testresultaat gekomen is. Het programma gebruikt namelijk Bayesiaanse netwerken om zijn testresultaten te genereren. Er wordt een Bayesian editor meegeleverd waarmee deze netwerken gemakkelijk aangepast kunnen worden. De meetgegevens van het spel kunnen ook geïmporteerd worden in deze Bayesian editor.

Over ons

Mark Kamsma

Scrum master

Ferenc Balla

Product owner

Femke van der Riet

Coach

Oscar Bartman

ICT contact

Niels van Bree

Developer

Bram Jonkers

Developer

Mattijs van de Kuijlen

Developer

Jeremy van Putten

Developer

Mathijs Sonnemans

Developer

Cas Widdershoven

Developer

Niels Lemmers

Artiest

Dylan van der Welden

Artiest